lördag 11 december 2010

Bara mys

Vilken underbar dag det har varit! Bara mys o pyssel.
När Herr C kom hem från jobbet så mös vi i soffan med glögg o peppisar. Men han tyckte att jag skulle äta fler peppisar än honom! Undrar vad han menade med det;)))))
Jaja, mysigt hade vi iaf:)

Nu är huset fullt av tonåringar, alltid lika härligt:)
Sitter o myser framför brasan o klurar på några ideér! ( Har inte yppat dem för Herr C än)



Den gamla resväskan jag fyndade för en tjuga blev vitmålad o fann sin plats i vardagsrummet. Den vita dörren är 100 år gammal, har fått den av min älskade kusin, den har suttit i ett gammalt torp han köpte. Den har stått i vår källare ett tag, ( Herr C har försökt köra den till tippen många gånger, men jag har hållit hårt i den). Men när jag målade den vit o kånkade upp den i vardagsrummet så tyckte faktiskt Herr C att det blev jättebra:)) Tänk om han kunde se det jag ser innan det är klart:)

Njut av tända ljus o varandra!

Kram C

2 kommentarer:

  1. Ibland kan herrar behöva lite tid på sig innan de förstår hur snyggt något är! Tur att du stod på dig och behöll dörren :-)

    SvaraRadera
  2. Hi hi... känner igen det där med att mannen inte alltid ser allt som man själv ser :)

    Jättefin dörr i alla fall, tur att du lyckades hålla i den.

    Tack för dina snälla ord hos mig :)
    Ang pallarna så är dom fixade, det ser du här: http://hemochharmoni.blogspot.com/2008/07/pallfrvandling-tre-gnger-om.html

    Ha en fortsatt fin lucia, kram Marie

    SvaraRadera