lördag 18 december 2010

Den perfekta granen

Äntligen!!!!! Idag var det dax att införskaffa årets julgran. Herr C o jag begav oss ut i snöstormen mot granarna. Det fanns en hel del att välja på, detta tar en stund för det måste ju vändas o vridas på många granar. Den får inte vara för vid, för smal. för hög, för låg, för....... ja det är mycket som ska stämma:) Herr C tycker nog jag är lite petig, men det brukar sluta med att jag får den granen jag vill ha:) Ja, till slut hittade vi en gran som var sååååå fin! (Granförsäljaren sa till Herr C att han fick komma o byta om jag ångrade mig när vi kom hem) Men det gjorde jag inte:))



Bäst att påminna Tomten om vilka som bor här, om han mot förmodan skulle glömt det ;))))))
En del pyssel har hunnits med oxå, lite beställningar avklarade.








Min goa vän Å o jag har som tradition o gå till kyrkan före jul när de har julinsjungning, o idag var det dax igen. Det är så mysigt o rogivande att sitta där o lyssna på julsånger o bara vara. Tror man skulle behöva det oftare i detta stressiga samhälle.



Mysigt när det skymmer på o man får njuta av all mysig adventbelysning. Ett av fönstren i entren pryds av denna stjärna som fyndades i Ullared, ett likadant fönster på andra sidan ytterdörren.
I det stora fönstret i entren får min hjärtstake lysa upp.



Nu ska jag mys med Herr C o Sonen resten av kvällen:)
 För i morgon jobbar jag 13 timmar, förmodligen lite trött när jag kommer hem imorgon.


Ha en underbar adventssöndag imorgon!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar