fredag 7 januari 2011

Äntligen fredag

Tänk att man kan längta till fredagen fast man varit ledig nästan hela veckan! Det är nåt visst med fredagar, lugnet lägger sig över hemmet o man har hela helgen framför sig.

Har bakat lite kakor o småpysslat idag i all sköns ro. Sprayburken åkte fram en sväng oxå:)



Lådan med ved fyndade jag på återvinningen, en gammal farbror hade den full med fallfrukt som han var o slängde. Trodde han skulle ta med den hem igen men inte, han slängde den på brädhögen!!!!!! Då väste jag till Herr C - DEN SKA MED HEM!! Har förmodligen varit en potatislåda, för usch vad jordig o smutsig den var. Men fram med skurborsten, såpa o sen vit färg:)))) Herr C tyckte jag var galen som ville ha den men när den blev tillfixad så är han lika nöjd som jag:))

Herr C har åkt på hockey med jobbet, Bofors-Leksand ska de se. (Tror jag).
Så jag har hela kvällen för mig själv;) Ska bara mysa i soffan med choklad, om jag inte får nåt ryck av nåt slag;)



Imorgon blir det en loppistur, hoppas på att göra några roliga fynd.
Det kan vara farligt att gå på loppis, (inte av de skäl Herr C tycker- att jag spenderar pengar på massa onödiga prylar). Förra veckan när mamma o jag var ute o loppade så höll jag i en så fin skål med lock, o vad händer - den bara sprack så där utan vidare - o jag häll på att skära av mig ett finger!
Hm, kanske ska ta på mig arbetshandskar imorgon;)))


Ha en underbar fredagskväll!

Kram C

1 kommentar: